На що важливо звернути увагу в комунікаціях громадським організаціям

 Чітко визначте свої цільові аудиторії та оберіть серед них найголовнішу

На перший погляд, всі аудиторії, до яких громадська організація звертається у своїй комунікації, є важливими. Водночас їх не повинно бути багато: жоден бренд не може звертатися до «широкого загалу» без чітких поведінкових маркерів.

Вибудовуючи комунікації, уявляйте конкретну людину, до якої ви звертаєтесь. Виділіть аудиторії, необхідні для існування організації – ті, без яких досягнення вашої фінальної мети буде неможливим. Наприклад, від кого залежить фінансування організації? А масштабування?

Тримайте цілісність під час комунікацій з різними аудиторіями

Аудиторії можуть бути різні, але організація у нас – одна.

До прикладу, серед ключових аудиторій Transparency International Ukraine – молодь та міжнародні донори. А це – занадто різні аудиторії. Комунікувати ефективно з ними обома і при цьому залишитися цілісним брендом дуже непросто.

Цілісний образ організації не повинен бути розмитим. Навіть якщо ми звертаємось до різних людей, сьогодні ми не можемо бути black tie, а завтра виглядати як гість на піжамній вечірці

Переходьте на проактивні стратегічні комунікації

Важливо не забувати про цінність стратегічного та проактивного підходу до комунікацій. Без стратегічних цілей ви не будете знати, як і що потрібно комунікувати.

Не забувайте про внутрішні комунікації

Доносити важливі меседжі всередині організації не менш важливо, ніж назовні. Якщо організація має понад 9 тисяч учасників (як у випадку із Пластом), працює з волонтерами, налагодити ефективні внутрішні комунікації дійсно непросто.

Дуже важливо системно працювати не тільки з тими, кого ви хочете залучити, але також із тими, хто вже є з вами: аби не втрачати людей, аби всі були на одній хвилі.

Почуйте один до одного

Люди, які ухвалюють ключові рішення в організації, мають бути на одній хвилі з комунікаційниками. Дуже важливо періодично збиратися за одним столом, обговорювати важливі виклики та чути одне одного. Тут може бути корисним звернутися до сторонніх експертів, які не занурені глибоко у внутрішні процеси організації: вони допоможуть побачити деякі речі під іншим кутом.

Визначте позиції в секторі – свої та опонентів/партнерів

Чітке розуміння того, хто ще працює в тематиці вашої громадської організації, хто є партнером, а хто конкурентом, допоможе віднайти свою нішу та відрізнятися від інших. Громадський сектор не продає товари – він просуває зміни. І тому організації, які діють у схожих темах, можуть бути, швидше, потенційними партнерами, ніж конкурентами. Але важливо розуміти, яку нішу вони займають у суспільній думці, й відрізнятися від них у цьому.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *